Frokostmøte: Fiberbransjen, medievaner og kampen om TV-seerne

• Frokost

Kun 150 plasser

Deltagerliste

Vi bruker mye tid foran skjermen og det blir ikke mindre når vinter-OL starter. Kampen om TV-seerne har aldri vært større, og våre tradisjonelle medievaner er i stor endring. TV-rettigheter selges for milliardbeløp og det kjempes i kulissene for å bli eier av rettighetene til innholdet seerne vil ha. Lasse Gimnes er kanskje den i Norge som kjenner mediebransjen best. Han kommer til vårt frokostmøte 15. juni.

Gjennom pandemien har vi brukt internett som aldri før, både til jobb, skole og fritid. Det forventes at det skal fungere bra uansett hvor og at kapasiteten er god nok til at du slipper hakking, lagging og forsinkelser. Hva med fremtiden og trenger vi fiberbredbånd når vi får 5G? Via internett konsumeres det også mer og mer underholdning og våre medievaner har endret seg dramatisk de siste årene. Fra sofakroken har vi tilgang til et uendelig antall strømmetjenester som frister med godt innhold når vi selv ønsker det. Hva betyr dette for de kommersielle aktørene? Og hva med oss som forbrukere?

Program:

Registrering, frokost og mingling fra kl 07.30. Faglig program starter kl 08.00.

• Velkommen ved Sandefjord Næringsforening
  • Historien om Sandefjord Bredbånd og hva skjer i bransjen – dagens vertskap
  • Medievaner i utvikling; trender innen TV-seing og underholdning på nye og gamle plattformer v/Lasse Gimnes, GimCom
  • Pause
  • Musikalsk innslag
  • Kampen og spillet rundt TV-rettigheter i Norge v/Lasse Gimnes, GimCom

Du får høre:

Lasse Gimnes er kanskje den i Norge som kjenner mediebransjen best og vet hvordan dette påvirker deg og meg. Han har drevet eget selskap (GimCom) siden 2006. Har lang erfaring fra mediebransjen og er blant annet kommunikasjonsrådgiver for idrettsstjerner som Johannes Høsflot Klæbo og Karsten Warholm - samt rådgiver for flere av medieselskapene i Norge.

Lasse er cand. polit. fra Universitetet i Oslo med fagområdene medier og kommunikasjon (hovedfag), samt sosiologi (mellomfag) og statsvitenskap (grunnfag). I tillegg er han bedriftsøkonom fra BI Oslo.

Dagens vertskap:

Avmelding:
Det er kostnadsfritt å delta på frokostmøtet for våre medlemmer. Avmelding må skje senest kl 15.00 dagen før på post@sandefjordnaringsforening.no, slik at plassen kan frigjøres for andre som ønsker å delta. Ved senere avmeldinger vil det påløpe et gebyr på kr 200,- som dekker kostnader for servering.