Frokostmøte: Medievaner og kampen om TV-seerne

09.06.2022

Gå ikke glipp av siste frokostmøte før ferien! Er du nysgjerrig på hva som rører seg i media, og hvilken kamp som utspiller seg for å fange TV-seerne? Ja, da må du ble med på vårt frokostmøte den 15. juni. Lasse Gimnes som kanskje kjenner mediebransjen i Norge best, deler innsikt om våre medievaner som er i endring og hva som skjer i kulissene når TV-rettigheter selges for milliardbeløp.

Gjennom pandemien har vi brukt internett som aldri før, både til jobb, skole og fritid. Det forventes at det skal fungere bra uansett hvor og at kapasiteten er god nok til at du slipper hakking, lagging og forsinkelser. Hva med fremtiden og trenger vi fiberbredbånd når vi får 5G? Via internett konsumeres det også mer og mer underholdning. Fra sofakroken har vi tilgang til et uendelig antall strømmetjenester som frister med godt innhold når vi selv ønsker det. Hva betyr dette for de kommersielle aktørene? Og hva med oss som forbrukere?

Program:

Registrering, frokost og mingling fra kl 07.30. Faglig program starter kl 08.00.

Du får høre:
Lasse Gimnes er kanskje den i Norge som kjenner mediebransjen best og vet hvordan dette påvirker deg og meg. Han har drevet eget selskap (GimCom) siden 2006. Har lang erfaring fra mediebransjen og er blant annet kommunikasjonsrådgiver for idrettsstjerner som Johannes Høsflot Klæbo og Karsten Warholm - samt rådgiver for flere av medieselskapene i Norge.

Lasse er cand. polit. fra Universitetet i Oslo med fagområdene medier og kommunikasjon (hovedfag), samt sosiologi (mellomfag) og statsvitenskap (grunnfag). I tillegg er han bedriftsøkonom fra BI Oslo.

Dagens vertskap:

Avmelding:
Det er kostnadsfritt å delta på frokostmøtet for våre medlemmer. Avmelding må skje senest kl 12.00 dagen før på post@sandefjordnaringsforening.no, slik at plassen kan frigjøres for andre som ønsker å delta. Ved senere avmeldinger vil det påløpe et gebyr på kr 200,- som dekker kostnader for servering.

Tilbake Lyst til å bli medlem?