Mangfold gir styrke!

• Frokost

Kun 200 plasser

Deltagerliste

Vil du være en attraktiv arbeidsplass? Trenger du innsikt i koblingen mellom mangfold og verdiskaping? Da er dette frokostmøtet noe for deg. Verdien av mangfold i form av ulik erfaring, kunnskap og bakgrunn blir hyppig løftet frem som avgjørende for innovasjon og bærekraftig verdiskaping. Samtidig ser vi at fremtidens kandidater i større grad ønsker å jobbe i en bedrift som har fokus på å skape en inkluderende og mangfoldig kultur, og som er opptatt av å ta i bruk deres kompetanse.

Ifølge NHOs kompetansebarometer for 2020, får 1 av 3 medlemsbedrifter ikke tak i ønsket kompetanse. Konsekvensen av udekket kompetansebehov er tapte kunder, markedsandeler eller at bedriftene ikke kan gjennomføre nødvendige tiltak for å skape vekst.

Frokost og registrering og registrering fra kl 07.30. Faglig del starter kl 08.00.

På scenen får du høre:

Faten Lubani, Globale Sandefjord
Hva er Globale Sandefjord?

Faten Lubani har en master i utviklingsarbeid og internasjonale relasjoner. Før hun flyttet til Norge jobbet hun i FN og studerte sysselsetting og arbeidsinkludering i Jordan, Nigeria, Skottland og Danmark. Hun brenner for inkludering med hjertesak for mangfold og likeverdige muligheter. I tillegg er hun en av verdens få sertifiserte mangfoldsledere. Nå jobber hun som prosjektleder i Globale Sandefjord, og er stolt over å kunne bidra til et varmere felleskap gjennom tverrsektorielt samarbeid.

Miriam Thorsell Næs, NAV Vestfold og Telemark
Hjernens begrensninger for mangfold

Miriam Thorsell Næs er utdannet psykolog fra UIO. Hun har jobbet som konsulent i 13 år innen ledelse og organisasjonsutvikling. Underviser i masterprogrammet "Kommunikasjon, samspill og ledelse" ved USN. Ansatt siste 4 år i NAV Vestfold og Telemark. P.t. koordinator for veiledning -og samtaleledelse i fylket.

Filip Skogstad, Lederhagen
Mangfold i arbeidslivet: Tvang, symbolikk eller trend?

Filip Skogstad jobber med rekruttering til leder- og spesialiststillinger for norske og utenlandske selskaper. Han er engasjert i ulike fora og forskning for tilfang av kompetanse og verdiskapning i jakten etter de beste kandidater.

Hanne Viktoria Kvalheim, Deloitte
Hvordan trene på å skape en inkluderende kultur og lede et mangfold?

Hanne Viktoria Kvalheim jobber som HR Business Advisor og ansvarlig for mangfold og inkluderingsinitiativene i Deloitte Norge. Hun har en mastergrad i Human Resource Management fra Australia og har tidligere jobbet med HR for den kinesiske telekomgiganten Huawei og det nederlandske IT-selskapet UNIT4. Det er gjennom disse erfaringene og opplevelsene at Hanne begynte å engasjere seg for mangfold- og inkluderingsarbeidet, og hun er veldig stolt av å formidle at Deloitte, både globalt og nasjonalt, har satt denne tematikken høyt oppe på deres strategiske agenda – ikke bare fordi det er riktig, men fordi det er smart!

Tenk stort-prisen 2021, med fokus på mangfold
PwC og Sandefjord Næringsforening skal nok en gang løfte fram lokale bedrifter som utmerker seg spesielt positivt. I år skal prisen gå til den bedriften i kommunen som er best på inkludering og mangfold.
Her kan du nominere din kandidat til prisen